Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
30.04.2012 15:50 - Какво се отбелязва на 1 май?(без комуноцървулпрогресистки приумици)
Автор: alexanderherzdorf Категория: История   
Прочетен: 12493 Коментари: 37 Гласове:
16

Последна промяна: 30.04.2012 22:01

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg
 

image

 
 

Забележка: изключвайки всякакви
комуноцървулпрогресистки приумици

 image

Мефистофел

„Аз съм като котенце, което

по стълбата пожарна дебнешком

се качва над зида на някой дом!

И всяка своя добродетел –

крадливост, похост... – вече съм усетил.

Почувствах всичко в себе си готово

за чудната Валпургиева нощ.

Тя вдругиден настъпва тук отново –

не бива да проспим такъв разкош!”

 

Из „Фауст” на Гьоте

думи на Мефистофел

image

видението на Фауст на Валпургиевата нощ 


Валпургиевата нощ се чества в множество европейски държави като Германия, Финландия, Източна Франция, Чехословакия, Румъния, Словакия, Швеция и др. Тя е свързана с многобройни християнски езически традиции като денят на Света Валпургия, Шабаша на вещиците, засаждането на майско дръвче, края на зимата и запалването на големи огньове. Валпургиевата нощ е често срещан мотив в различни литературни творби като „Фауст” на Гьоте и „Майсторът и Маргарита” на Михаил Булгаков. На нея е посветена и едноименната пиеса на Венедикт Ерофеев „Валпургиева нощ”. Като цяло нейният произход обаче е твърде разнороден и обхваща традициите и митологиите на редица на народи.

 

image

огньовете на Валпургиевата нощ


В германската митология Валпургиевата нощ присъства като празник на вещиците, които заедно с други нечисти сили се събират на връх Брокен в планината Харц, всяко година на деня на Света Валпургия, където се опитват да попречат на идването на пролетта.

 

image

злите същества се опитват да попречат на идването на пролетта


Подобна тематика има и при викингите, които по това време отбелязвали празника на плодородието. В езическата традиция това се чествало на 30 април, но с приемането на християнството, те съчетали езичеството с християнското нововъдение и обединили празника на плодородието с канонизирането на Валбори. Двата празника приели нова форма, която останала известна като Валпургиевата нощ.

 

image 

в Скандинавия

Коя обаче е така наречената Валбори? Позната още като Света Валпубра, Валпургис, Веалбург и Валдербургер тя е племенница на Свети Бонифаций и предполагаема дъщеря на саксонския принц Свети Ричард. Родена е във Вевекс през 710 г. Става монахиня в манастира Хейденхайм, основан от нейния брат Вунибалд, където умира на 25 февруари 779 г. Канонизирана е за светица на 1 май същата година и това е дадата, която носи нейното име в шведския календар.


image 

Света Валбори(Валпурга, Валпургис)


Интересно е да упомене една традиция на същата дата, твърде сходна с тази при германците и скандинавците, но различна по име. Това е празникът Белтейн, празник на магьосниците и празник на огньовете(по традиция на Валпургиевата нощ се палят големи огньове), който се отбелязва в Шотландия и Ирландия. Келтските източници от 10 век описват как друидите палели клади на върха на някое възвишение, като прекарвали добитъка през него за късмет и прочистване. Хората също преминавали през него. 


image



image

 




Гласувай:
17



1. deathmetalverses - Само бях чувал за тази стара северна езическа традиция,
30.04.2012 16:14
че е свързан и с първия ден на май; Благодаря ти за богатата и съдържателна информация в тази статия, и за труда, който си вложил!

Приятен празнични майски дни! Джак Салвадор
цитирай
2. liliyanaandreeva - Много интересно!
30.04.2012 16:17
Какво е за мен Първи май?
- ден, в който е насрочено априлското въстание
- 39 години от сватбата ми
- поредното жертвоприношение на хора от тайните сатанински секти в град Чикаго САЩ
цитирай
3. alexanderherzdorf - Какво е за мен Първи май? - ден, в ...
30.04.2012 16:45
liliyanaandreeva написа:
Какво е за мен Първи май?
- ден, в който е насрочено априлското въстание
- 39 години от сватбата ми
- поредното жертвоприношение на хора от тайните сатанински секти в град Чикаго САЩ


Да ви е честита годишнината, г-жо Андреева!

Иначе, това за Чикаго не го знаех. Трябва да проверя.

Поздрави!
цитирай
4. alexanderherzdorf - че е свързан и с първия ден на май; ...
30.04.2012 16:46
deathmetalverses написа:
че е свързан и с първия ден на май; Благодаря ти за богатата и съдържателна информация в тази статия, и за труда, който си вложил!

Приятен празнични майски дни! Джак Салвадор


Благодаря, приятни и весели майски дни и на вас!
цитирай
5. alexanderherzdorf - Ах, поредния "ентелектуа...
30.04.2012 22:01
анонимен написа:
Ах, поредния "ентелектуалец" с цитати от Гьоте и плакнещи очите гравюри. Без тази "забележка" можеше и да мине за интересен пост. За съжаление с нея сам се бутна в блатото на модерните десни.


Say what?
цитирай
6. gothic - alexanderherzdorf
01.05.2012 03:04
alexanderherzdorf написа:
анонимен написа:
Ах, поредния "ентелектуалец" с цитати от Гьоте и плакнещи очите гравюри. Без тази "забележка" можеше и да мине за интересен пост. За съжаление с нея сам се бутна в блатото на модерните десни.


Say what?



Много е приятно да гледаш как левичарите не смеят да се покажат в истинският си вид. Но това е типично, впрочем.
цитирай
7. audan - Празникът в Търция
01.05.2012 11:53
1 май за южната ни съседка е Празникът на цветята.
Християнството не е могло да заличи народните традиции дори там
цитирай
8. apollon - Интересна е етимологията на Света ...
01.05.2012 11:55
Интересна е етимологията на Света Валпургия -"изчистваща от дявола" от Баал- езически семитски върховен бог свързан с жертвоприношения на деца, олицетворение на дявола и lat. purgativus - очистителeн.
цитирай
9. alexanderherzdorf - Ах, поредния "ентелектуа...
01.05.2012 12:04
gothic написа:
alexanderherzdorf написа:
анонимен написа:
Ах, поредния "ентелектуалец" с цитати от Гьоте и плакнещи очите гравюри. Без тази "забележка" можеше и да мине за интересен пост. За съжаление с нея сам се бутна в блатото на модерните десни.


Say what?



Много е приятно да гледаш как левичарите не смеят да се покажат в истинският си вид. Но това е типично, впрочем.


Слаби са им възможностите. :)
цитирай
10. alexanderherzdorf - 1 май за южната ни съседка е Празн...
01.05.2012 12:04
audan написа:
1 май за южната ни съседка е Празникът на цветята.
Християнството не е могло да заличи народните традиции дори там


Тази подробност не ми беше известна. Поздрави!
цитирай
11. alexanderherzdorf - Интересна е етимологията на Света ...
01.05.2012 12:05
apollon написа:
Интересна е етимологията на Света Валпургия -"изчистваща от дявола" от Баал- езически семитски върховен бог свързан с жертвоприношения на деца, олицетворение на дявола и lat. purgativus - очистителeн.


Благодаря за ценната информация! Не ми беше известна. Поздрави!
цитирай
12. анонимен - Безумно ценна информация!
01.05.2012 14:39
alexanderscheissekopf, за пореден път излагаш на показ тъпотата и злобата си. Живей си, вегетирай с тях! Особено ми е приятно!
цитирай
13. alexanderherzdorf - alexanderscheissekopf, за пор...
01.05.2012 14:58
анонимен написа:
alexanderscheissekopf, за пореден път излагаш на показ тъпотата и злобата си. Живей си, вегетирай с тях! Особено ми е приятно!


Анонимен Arschloch, не си единственият тук, който да знае немски. Сега хващай две червени бабички под ръка и бегом на Бузлуджа. За друго не ставаш? :) Повече коментари от галфон като теб няма да одобрявам. Хайде сега стига писка като ощипана мома... :)))
цитирай
14. анонимен - Инзвънредно интересен матрял. ...
01.05.2012 22:59
Инзвънредно интересен матрял. Винаги ме е интересувал въпросът за Валпургиевите нощи. С едно не съм съгласен - с разни там "Майстори и Маргаритки" и Ерофеевци. Мирше ми на руска пропаганда! Кво разбират пияните мужици като Булгаков от тези чисто европейски нордически цивилизационни въпроси?
цитирай
15. nkf - На първи празнуват всички червени ...
01.05.2012 23:47
На първи празнуват всички червени дяволи, дяволици и вещици.Първанов днес беше особено щастлив, по тая причина.
цитирай
16. alexanderherzdorf - Инзвънредно интересен матрял. ...
02.05.2012 00:18
анонимен написа:
Инзвънредно интересен матрял. Винаги ме е интересувал въпросът за Валпургиевите нощи. С едно не съм съгласен - с разни там "Майстори и Маргаритки" и Ерофеевци. Мирше ми на руска пропаганда! Кво разбират пияните мужици като Булгаков от тези чисто европейски нордически цивилизационни въпроси?


Уважаеми г-н Анонимен,

Изглежда представата ви за култура се свежда до пускането на полуграмотно написани коментари, скрити зад маската на злескалъпена история. Разбирам невежеството ви, разбирам също така, че имате нужда от внимание, но моят блог не е място да го търсите. Капиш?

Поздрави!
цитирай
17. alexanderherzdorf - На първи празнуват всички червени ...
02.05.2012 00:22
nkf написа:
На първи празнуват всички червени дяволи, дяволици и вещици.Първанов днес беше особено щастлив, по тая причина.


Гледах един репортаж по телевизията за тях. Тази година бяха с особено висок революционен дух, най-вероятно подсилен с малко повече водка. Още малко щяха да кажат, че и ново партизанско движение ще сформират. А пък за лекето Първанов - иска му се на него да бъде като Гошо Тарабата и все премиерски пост му се привижда, но няма да го огрее. :) Да се съберат една година обаче, той и другите комун.онанисти, да се качат на чинията на Бузлуджа, и да вземат да отлетят някъде... :)
цитирай
18. анонимен - Поздравления, че някой се е сетил и ...
02.05.2012 10:56
Поздравления, че някой се е сетил и за този езически празник. Искам обаче да вметна, че във Финландия, Валпургиевата нощ не се чества. Знам го от първа ръка. А и по принцип Финландия не се приема, че е в Скандинавия. Освен това въпреки продължителното шведско подтисничество, техните вървания и древни божества са много по-различни от така наречените "Нордически".
цитирай
19. анонимен - Господин Дорф, да имахте поне едно ...
02.05.2012 13:27
Господин Дорф, да имахте поне едно "фон". Малко се ядосах, признавам си. Подадох много ясен знак, че е закачка. Толкова ясен, че даже Вие (пише се с главна буква!) го разбрахте. Но защо започнахте с лошо? Щом ще говорим за невежество, може де си ги премерим. Библиотеките, де! По томове, страници, автори, година на издание, раритетност, език, по каквото искате. А Булгаков има разказ "Самогонное озеро", ако си спомнам точно. Чел съм почти всичко, което е написал. Сега даже излезе на български "За ползата от алкохолизма" (Хеликон"), непременно ще я взема! Веничка не ми е измежду любимците. Алкохолик и мръснословец. Г-н Дорф, а как сте с музиката? Защото аз обожавам и Менделсон, и Берлиоз, и Мусоргски, и Гуно. Не знам дали ще вденете кое е общото кратно... Съвет, не се бъзикайте с непознати, не им мерете културата! Ще Ви е от полза...зер геертер Хер Дорф!


цитирай
20. germantiger - ...
02.05.2012 14:52
анонимен написа:
Инзвънредно интересен матрял. Винаги ме е интересувал въпросът за Валпургиевите нощи. С едно не съм съгласен - с разни там "Майстори и Маргаритки" и Ерофеевци. Мирше ми на руска пропаганда! Кво разбират пияните мужици като Булгаков от тези чисто европейски нордически цивилизационни въпроси?


Булгаков не е руснак, а украинец (ако идете в КИев/Киив/Кийов ще Ви покажат една от къщите му.

Маргарита от Майстора и Маргарита е всъщност мотив почерпен от Гретхен на Гьоте, това не прави по-малко велико или епохално произведението на Михаил Булгаков независимо, че идеята му е "дошла" от гьотевата Гретхен (в този ред на мисли пък преди гьотевия Фауст много други са писали за "него').

Една част от руснаците са нордиди.
цитирай
21. анонимен - Che
02.05.2012 15:42
Да живее 1 май,международния ден на трудещете се!

Да живее 9 май,деня на победата над фашизма и капитализма!

Да живее 24 май,деня на азбуката!

Пролетарии от всички страни,обединявайте се!


цитирай
22. alexanderherzdorf - Да живее 1 май, международния ден на ...
02.05.2012 20:16
анонимен написа:
Да живее 1 май,международния ден на трудещете се!

Да живее 9 май,деня на победата над фашизма и капитализма!

Да живее 24 май,деня на азбуката!

Пролетарии от всички страни,обединявайте се!




Санитарите от Карлуково да си преброят пациентите. Липсва един остър случай на комунистическо затъпяване. :)
цитирай
23. анонимен - До германския тигър
03.05.2012 00:56
Ей Богу, ни знаех, че имало германски тигри. Имаше едни от желязо, но нито един не се върна от Русия. Знам за сибирски тигри, даже наскоро имаше поредица за тях. Обяснявам кротко: бил съм в Киiв, ползвам "енциклопедията за бедните" - Вики-то (полезно нещо!), когато ми потрябва. Просто защото тя е за справка, за "късата памет", но в главата остава малко! Започнах живота си с "Братя..." , не Грим, а Данчови. Продължих с "Большая Советская" и "Meyer's". Бедна ти е фантазията, какво ми е минало през главата! Затова ми е смешно, когато разни недорасляци се перчат с току-що прочетеното...Само пояснявам - родителите на Булгаков са руснаци! А който мисли, че това са различни народи, дълбоко се заблуждава. Бил съм и знам.

цитирай
24. alexanderherzdorf - Ей Богу, ни знаех, че имало герма...
03.05.2012 01:08
анонимен написа:
Ей Богу, ни знаех, че имало германски тигри. Имаше едни от желязо, но нито един не се върна от Русия. Знам за сибирски тигри, даже наскоро имаше поредица за тях. Обяснявам кротко: бил съм в Киiв, ползвам "енциклопедията за бедните" - Вики-то (полезно нещо!), когато ми потрябва. Просто защото тя е за справка, за "късата памет", но в главата остава малко! Започнах живота си с "Братя..." , не Грим, а Данчови. Продължих с "Большая Советская" и "Meyer's". Бедна ти е фантазията, какво ми е минало през главата! Затова ми е смешно, когато разни недорасляци се перчат с току-що прочетеното...Само пояснявам - родителите на Булгаков са руснаци! А който мисли, че това са различни народи, дълбоко се заблуждава. Бил съм и знам.



Уважаеми г-н Анонимен да вземе да застане тук с името си, а после да обижда наред. :)
цитирай
25. nicodima - Здравейте!
03.05.2012 14:29
Преди малко попаднах на блога Ви чрез един коментар и съм приятно изненадана.

Поздрави!
цитирай
26. alexanderherzdorf - Преди малко попаднах на блога Ви ...
03.05.2012 15:14
nicodima написа:
Преди малко попаднах на блога Ви чрез един коментар и съм приятно изненадана.

Поздрави!


Благодаря за комплимента. Поздрави! :)
цитирай
27. анонимен - Името ли?
03.05.2012 16:11
Къде да застана? Не може ли на пиедестал, да ме видят повече хора? Да извикам силно името си! Не ме е срам от него. Много хора ми викат "Батето". Ама като няма как да го преведа на немски. А защо на немски, не е на мода! Я по-добре "Bulgarianlion",а още по-добре "Bulgarianskinnedlion" или "Lionwithouttail" Ех Дорф, неанонимнико, няма да си кажа името, освен ако се наложи "Именувам се...". Нищо лично, нищо свързано с теб...Ще наблюдавам отвисоко, "с присмех ви следя отгоре". Кой го е писал последното и чий е преводът? А, защо казваш, че обиждам наред?

цитирай
28. alexanderherzdorf - Къде да застана? Не може ли на пие...
03.05.2012 17:24
анонимен написа:
Къде да застана? Не може ли на пиедестал, да ме видят повече хора? Да извикам силно името си! Не ме е срам от него. Много хора ми викат "Батето". Ама като няма как да го преведа на немски. А защо на немски, не е на мода! Я по-добре "Bulgarianlion",а още по-добре "Bulgarianskinnedlion" или "Lionwithouttail" Ех Дорф, неанонимнико, няма да си кажа името, освен ако се наложи "Именувам се...". Нищо лично, нищо свързано с теб...Ще наблюдавам отвисоко, "с присмех ви следя отгоре". Кой го е писал последното и чий е преводът? А, защо казваш, че обиждам наред?



Мисля даже, че се досещам кой си. Ти си озни комунистически винкел Youliy Pavlov, който е избягал в Берлин и оттам се прави на велик. :))) Но всъщност си един болшевишки чишльо с малко ум и много самочувствие. Айде, изнясай се вече, че много завоня от теб.
цитирай
29. germantiger - ...
03.05.2012 21:31
анонимен написа:
Ей Богу, ни знаех, че имало германски тигри. Имаше едни от желязо, но нито един не се върна от Русия. Знам за сибирски тигри, даже наскоро имаше поредица за тях. Обяснявам кротко: бил съм в Киiв, ползвам "енциклопедията за бедните" - Вики-то (полезно нещо!), когато ми потрябва. Просто защото тя е за справка, за "късата памет", но в главата остава малко! Започнах живота си с "Братя..." , не Грим, а Данчови. Продължих с "Большая Советская" и "Meyer's". Бедна ти е фантазията, какво ми е минало през главата! Затова ми е смешно, когато разни недорасляци се перчат с току-що прочетеното...Само пояснявам - родителите на Булгаков са руснаци! А който мисли, че това са различни народи, дълбоко се заблуждава. Бил съм и знам.



Не говорим за народи, а за антропологични типове - нордическо в руснаците има.

ГОВОРИМ ЗА ИНТЕЛИГЕНЦИЯ И ТВОРЦИ, примерно:

Пушкин - 1/4 германец, 1/4 негър и 2/4 руснак
Рода Лермонтови - шотландски на руска служба

...

От СССР със 136 народности воювали за него, а не от Русия се завърнаха десетки Тигри и немалко от тях лично съм виждал в музеи. Един такъв ликвидираше няколко съветски (или ако предпочитате руски) каквито пожелаете машини (танкове вкл.).

Не се перча - скромен съм - имам издадена книга в България, над 10 години служба освен в БА зад граница. Бил съм на 4 континента, преди година в блог.бг предлагах дори обиколката на ръката ми или автомобила с който разполагах - впечатляващи и двете. Тъй като сте анонимен мога да Ви предложа само да бръкнете между краката си и каквото намерите да си го ползвате със здраве.

А пропо танковете през ВСВ не са от желязо, а от легирани метали, стомана, "бол" други материали въплътени в агрегати, елементи и разбира се конструкция. Вие наричате всичко това желязо - нормално семпло за невеж.
цитирай
30. alexanderherzdorf - До Анонимен 31
09.05.2012 00:43
Майката на Пушкин се казва Надежда Осиповна Ханибал. Тя е дъщеря на Осип Ханибал и Мария Алексеевна Пушкина. Тук важен е Осип. Той е син на Абрам(Ибрахим) Петрович Ханибал и Кристине Регина Сьоберг. Тя пък от своя страна е потомка на два благороднически три благороднически рода(Сьоберг от Швеция, Галтунг от Норвегия и Грабов с датско-бранденбургски произход. Къде се намира Бранденбург? В Германия. Има дори цяло исторически изследване посветено на това - "Aus Brandenburg nach Skandinavien, dem Baltikum und Russland. Eine Abstammungslinie von Claus von Grabow bis Alexander Sergejewitsch Puschkin 1581–1837". от Lihaug, Elin Galtung. Намира се и във вариант на руски език: "Предки А. С. Пушкина в Германии и Скандинавии: происхождение Христины Регины Шёберг (Ганнибал) от Клауса фон Грабо из Грабо. Фигурира като статия в "Генеалогический вестник – Санкт-Петербург", брой 27, стр. 31–38 от ноември 2006 г. Деловото предложение важи ли и за мен? :)
цитирай
31. анонимен - Ех Дорф, бях написал нещо на герм...
11.05.2012 21:35
Ех Дорф, бях написал нещо на германтигърчето, а ти не го пусна. Побърза да спориш. Електронните читанки са велика сила! Трак-трак по клавишите и вече знаеш много, можеш да се надплюваш с чичо си. Да бе, какво значение - Швеция, Норвегия...Все едно! Ама имало и "драндабурска" (това пък откъде беше, а?) жилка. Кой знае? За Пушкиновата генеалогия съм чел много и то критично. Едни
го изкарват потомък на Свети Княз Александър Невски, на Дмитрий Донской и едва ли не - на Рюриковичите, че и на предците им. Срещал съм (къде може да мине без евреи!), че (Г)Анибал бил от фалашите. Едно е сигурно - всички сме дошли от Африка. Пушкин е велик руски поет. Лермонтов е велик руски писател. Някои не могат да делят, не разбират даже от прости дроби. На germantiger му липсва системно мислене. Малко е чел. Пише глупости за обиколката на биципса си и каква кола карал. Ни в клин, ни в ръкав. Какво, на канадска борба ли се срещаме? Аз съм изкарал две години от живота си в тясно тракащо пространство, в неприятно "желязо", което той си представя само по електронните игри или ....е виждал в музеи. Да, "тигрите" са били отлично оръжие, но ги смляха! Палеха ги с "Коктейл Молотов" обикновени пехотинци, добре че гениалните немски конструктори не успяха да направят танков дизел! Търсеха се тактически прийоми да ги победят. Днес гледах филмче за Курската дъга по History. А лятото ми попадна чудесна книга от един англичанин, бил си срещу немците в С.Африка. "Killing Rommel", не помня българското й заглавие. Такъв пердах са яли британските и американски танкове от същите тези "тигри"! Книгата беше честно написана и с големо уважение към храбрия и умен воин Ервин Ромел. А, да не забравя, освен англичани, шотландци, ирландци, американци, там са се били и австралийци, и новозеландци, и индуси, и южноафриканци. Отде да знае germantiger такава проза? За финал до тигърчето: да е спокоен - това, което го ползвам със здраве въобще не се интересува от миризливия ауспух на тигера.
цитирай
32. alexanderherzdorf - Анонимния
11.05.2012 22:36
Показа, че не си държиш на думата. :))) Щом е така - чупката!
цитирай
33. анонимен - Дорф, толкова ли ти се иска водка и ...
12.05.2012 00:35
Дорф, толкова ли ти се иска водка и хайвер до....? Дай бе, дай да те почерпя! Но заслужаваш миризлива парцуца и хайвер от грис. Въпросът ми беше към germantiger, а ти набързо се "ограмоти" и рипна. Без да пуснеш писаното, което засяга него. Всъщност, я чупката! Съжалявам за загубеното време.
цитирай
34. alexanderherzdorf - Дорф, толкова ли ти се иска водка и ...
12.05.2012 14:12
анонимен написа:
Дорф, толкова ли ти се иска водка и хайвер до....? Дай бе, дай да те почерпя! Но заслужаваш миризлива парцуца и хайвер от грис. Въпросът ми беше към germantiger, а ти набързо се "ограмоти" и рипна. Без да пуснеш писаното, което засяга него. Всъщност, я чупката! Съжалявам за загубеното време.


Умрял съм ти за хайвера тролчо. Комунистите с ограничени покупателни и умствени способности сте повече от дебилни. Просто хората, които имат някакви претенции държат на думата си. Изглежда ти и на това не си способен, защото си галфон. :))) Заслужаваш да изядеш една хубава тояга по гърба, че да ти дойде акъла. И да те помоля предварително - повече от твоите тролски коментари в този блог не искам. :))) Айде, изчезвай, че вониш вече твърде много...
цитирай
35. alexanderherzdorf - Дорф, толкова ли ти се иска водка и ...
12.05.2012 14:14
alexanderherzdorf написа:
[quote=анонимен]Дорф, толкова ли ти се иска водка и хайвер до....? Дай бе, дай да те почерпя! Но заслужаваш миризлива парцуца и хайвер от грис. Въпросът ми беше към germantiger, а ти набързо се "ограмоти" и рипна. Без да пуснеш писаното, което засяга него. Всъщност, я чупката! Съжалявам за загубеното време.


Умрял съм ти за хайвера, тролчо. Комунистите с ограничени покупателни и умствени способности сте повече от дебилни. Просто хората, които имат някакви претенции държат на думата си. Изглежда ти и на това не си способен, защото си галфон. :))) Заслужаваш да изядеш една хубава тояга по гърба, че да ти дойде акъла. И да те помоля предварително - повече от твоите тролски коментари в този блог не искам. :))) Айде, изчезвай, че вониш вече твърде много...

П.С. Специално пък за Пушкин не можеш да се мериш с мен нито по знания, нито по прочетена от него литература. Затова изчезвай и бягай в някоя библиотека. :)))
цитирай
36. анонимен - Дорф, ти си изключително невъзп...
16.05.2012 12:55
Дорф, ти си изключително невъзпитан. Писмото ти изобилства с грубости и простотия (винкел, галфон, дебилни, умствени способности, вониш, чишльо с малко ум и т.н.). Даже си разрешаваш да пишеш нещо за тояга. Тук вече внимавай да не настъпиш мотиката! И аз вече стъпвам (с отвращение!) на твоето ниво, хайде стига възпитано към едно лайно фашизоидно, простак, но "собственик на блог". Говньо, гледах дриснята ти №35 и много се смях на "бягай в някоя библиотека. :))). Е, много далеч ме пращаш - цели 3 крачки. Имам "А.С.Пушкин, Полное собрание сочинений" в 6 тома, М.,1950. Имам и български преводи, които въобще не дават представа за красотата на езика му. Гледал съм "Пиковая дама" в Мариинский театр в Санкт Петербург. "Каменният гост" и вероятно всички филми по и за Пушкин. Ходил съм и на Черная речка, и на "Мойка", и в Царское село. По-горе предупредих: "не се бъзикайте с непознати, не им мерете културата...". Хайде, достатъчно ти е Айн Ранд, може и "Айн цу цвайн, цу дрън!". А, мисля, че за Пушкин си вземал и Александър Барков.


цитирай
37. alexanderherzdorf - Дорф, ти си изключително невъзп...
16.05.2012 13:09
анонимен написа:
Дорф, ти си изключително невъзпитан. Писмото ти изобилства с грубости и простотия (винкел, галфон, дебилни, умствени способности, вониш, чишльо с малко ум и т.н.). Даже си разрешаваш да пишеш нещо за тояга. Тук вече внимавай да не настъпиш мотиката! И аз вече стъпвам (с отвращение!) на твоето ниво, хайде стига възпитано към едно лайно фашизоидно, простак, но "собственик на блог". Говньо, гледах дриснята ти №35 и много се смях на "бягай в някоя библиотека. :))). Е, много далеч ме пращаш - цели 3 крачки. Имам "А.С.Пушкин, Полное собрание сочинений" в 6 тома, М.,1950. Имам и български преводи, които въобще не дават представа за красотата на езика му. Гледал съм "Пиковая дама" в Мариинский театр в Санкт Петербург. "Каменният гост" и вероятно всички филми по и за Пушкин. Ходил съм и на Черная речка, и на "Мойка", и в Царское село. По-горе предупредих: "не се бъзикайте с непознати, не им мерете културата...". Хайде, достатъчно ти е Айн Ранд, може и "Айн цу цвайн, цу дрън!". А, мисля, че за Пушкин си вземал и Александър Барков.


Ще оставя другите хора да съдят, що за боклук си. Може и на Луната да си ходил, но пак си оставаш един пълен бай Ганьо. :))) Айде сега, изчезвай оттук, че много взе да вони от теб.
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: alexanderherzdorf
Категория: История
Прочетен: 707803
Постинги: 121
Коментари: 926
Гласове: 858
Архив
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930